Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://repository-old.ntt.edu.vn/jspui/handle/298300331/1278
Nhan đề: | The Emergence of the “I” Reflections on the Use of Qualitative Research Methods in a Master´s Program in Educational Management and Leadership at the VNU University of Education |
Tác giả: | Narrowe, Judith |
Từ khoá: | Backstage Ethnography Experience Reflective dialogue Qualitative methods |
Năm xuất bản: | 2014 |
Nhà xuất bản: | VNU Journal of Science: Education Research |
Tùng thư/Số báo cáo: | Vol. 30, No. 4 (2014); P. 41-54 |
Tóm tắt: | Qualitative interactive research methods by definition necessitate the conscious and active involvement and participation on the part of both researcher and researched. Using as a point of departure a masters course in educational management and leadership in Hanoi, Vietnam, conducted jointly by Högskolan Dalarna in Sweden and the staff of the University of Education in Hanoi, this article explores several aspects of the qualitative research process as it was conducted by eight Vietnamese educational managers in their masters´ theses. The article focuses in particular on how the qualitative methods contributed to the construction of the informal backstage where an interpersonal dynamic and a reflective dialogue could take place. In this arena, we can view the emergence of the personal “I” of the researcher. The paper concludes with some thoughts on activities of the supervisor. |
Định danh: | http://repository-old.ntt.edu.vn/jspui/handle/298300331/1278 |
ISSN: | 2615-9325 (e) 2588-1159 |
Bộ sưu tập: | GIÁO DỤC_CHÍNH TRỊ_J |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
TheEmergenceofthe “I”.pdf Giới hạn truy cập | 162.27 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.